loading...
کاش..

فرمهر بازدید : 73 چهارشنبه 04 مرداد 1391 نظرات (4)
مردي با خود زمزمه كرد:خدايا با من حرف بزن.
يك سار شروع به خواندن كرد.
اما مرد نشنيد.
فرياد بر اورد:خدايا با من حرف بزن.
اذرخش در اسمان درخشيد اما مرد گوش نكرد.
مرد به اطراف خود نگاه كرد وگفت:خدايا بگذار تورا ببينم.
ستاره اي درخشيد.
اما مرد نديد.
مرد فرياد كشيد:يك معجزه به من نشان بده.نوزادي متولد شد.
اما مرد توجهي نكرد.
پس مرد در نهايت ياس فرياد زد:خدايا مرا لمس كن وبگذار بدانم تواينجاحضورداري.
درهمين لحظه خداوند پايين امد ومردرالمس كرد.
اما مرد پروانه را با دستش پراند و به راهش ادامه داد.
 
                            وخدايي در اين نزديكي ست:
                            لاي اين شب بوهاپاي ان كاج بلند
                            روي اگاهي اب روي قانون گياه
                                                           سهراب
فرمهر بازدید : 68 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

 بدون شک با برخي از اين آثار آشنا هستيد و آنها را در مکانهاي زيادي ديده ايد. آثار نقاشي که در پايين آورده شده است بعنوان معروف ترين نقاشيهايي تاريخ بشريت شناخته ميشوند . البته اگر قرار باشد معروف ترين ها را يک جا جم کنيم شايد اين ليست 10 تايي به 50 عدد هم برسد. با اين حال نقاشيهاي زير جزء برترين و معروف ترين آثار تاريخ به حساب مي آيند (براي مشاهده عکسها در سايز بزرگتر بر روي آنها کليک نماييد):

موناليزا
اثر: لئوناردو داوينچي
محل نگهداري: لوور، پاريس- 06-1503

monalisa موناليزا لئوناردو داوينچي

اين صورت با لبخند مرموزش خودش با هنر مترادف شده است و قطعا مشهورترين نقاشي اي است که همه مان مي شناسيم و تقريبا تاثيرگذارترين پرتره در طول تاريخ نيز بوده است.

شب پرستاره
اثر: وينسنت ون گوک
محل نگهداري: موزه هنرهاي معاصر، نيويورک، 1889

vangogh starry night شب پرستاره وينسنت ون گوک

بي شک اين اثر هنري بهترين دوست داشتني ها را به نمايش گذاشته و اما نوابغ را نيز به دردسر انداخته است. گويا هنرمند قصد داشته در طول نيم قرن يا بيشتر با استفاده پرمعني اش از رنگ نوابغ و هنرمندان سراسر جهان را تحت تاثير قرار دهد.

گلهاي آفتابگردان
اثر: وينسنت ون گوک
محل نگهداري: لندن، گالري ملي، 1888

van gogh sunflowers گلهاي آفتابگردان وينسنت ون گوک

ون گوک بعد از ترک کردن زادگاهش هلند به قصد جنوب فرانسه براي تشکيل انجمن هنري، اين گلهاي آفتابگردان را نقاشي کرده است. او اين اثر را براي تزئين اتاق خواب دوستش پل گوگن نقاشي کرد. ون گوک سال بعد يعني سال 1889 کپي ديگري نيز از اين نقاشي کشيد و شايد هم کپي ديگري در سال بعدتر. کپي ها و نسخه هاي متفاوت ديگري از اين تابلو نيز به شاگردان او نسبت داده شده است. اين گلهاي هنري معروف در قلبشان نمونه ساده اي از ايجاز زندگي را به نمايش مي گذارند؛ آنها چرخه هاي متفاوت زندگي ما هستند، شکوفه هاي شاداب و باطراوت تا پژمردگي و نابودي...

موج نهماثر: ايوان آيوازوفسکي 1850
محل نگهداري: موزه دولتي روسيه، سن پترزبورگ

oAlvazovsky موج نهم ايوان آيوازوفسکي

تابلوي موج نهم شاهکاري واقعي است. آيوازوفسکي در اين نقاشي که تلاش شوم گروهي را براي نجات يافتن از امواج بي رحم اقيانوس نشان داده، به کمال تکنيکي ناب خويش دست يافته است. با وجود اين قوي ترين بخش اين کمپوزيسون در مرکز نقاشي قرار دارد که مرموز ترين و عرفاني ترين بخش و نمايش دهنده تشعشعات خورشيد مي باشد و به صحنه با طيفي از رنگهاي قوي سبز و صورتي روشنايي بخشيده است. همچنين بارها از اين نقاشي به اسم زيباترين نقاشي روسي نام برده شده است.

گالري علوفه
اثر: جان کنستابل 1821
محل نگهداري: گالري ملي، لندن

John Constable The Hay Wain گالري علوفه جان کنستابل

اين تابلو به عنوان بزرگترين نقاشي بريتانيايي ارزشمند و مورد تقدير واقع مي شود، اما وقتي که براي اولين بار در سال 1821 در آکادمي سلطنتي نمايش داده شد (با عنوان: نيم روز)، در پيدا شدن خريدار ناکام ماند. ولي وقتي در فرانسه تئودور گريکالت اين اثر را تحسين کرد بيشتر مورد توجه قرار گرفت. و بالاخره وقتي در يک سالن در پاريس همراه با تابلوهاي ديگر کنستابل نمايش داده شد شور و هيجان بيشتري را برانگيخت (گفته شده که حضور داشتن نقاشي هاي ديگر کنستابل در اين نمايشگاه يک هديه براي گريکالت که خيلي زود و در همان سال فوت کرد، به شمار مي آمده). در اين نمايشگاه تابلوي گالري علوفه به طور قطع به عنوان برنده مدال طلايي که توسط چارلز ايکس از فرانسه اهدا مي شد انتخاب شده بود. آثار کنستابل در اين نمايشگاه تحت تاثير و الهام گرفته از نقاش هاي فرانسوي مثل اوژن دلاکروا بود.

برج بابل
اثر: پيتر بروگل مهتر 1563
محل نگهداري: موزه کانستيستوريس، وين

Babel گالري علوفه جان کنستابل

موضوع اين نقاشي سازه برج بابل است؛ در کتاب مقدس آمده که اين برج ساخته دست بشر براي رسيدن به بهشت بوده. بروگل در نشان دادن معماري برج بابل با طاق ها بيشمار و نمونه هاي ديگر از مهندسي رومي، عمدا کلسئوم روم را تداعي کرده است. هدف او از اين نقاشي اين بوده که خطرات غرور بشر و شايد هم زيانبار بودن عقلانيت کلاسيک در مواجه با الاهيت را نشان دهد.

تمرر جنگجو به آخرين لنگرگاهش کشيده مي شود تا از هم باز شود
اثر: جي.ام.دبليو. ترنر 1838
محل نگهداري: گالري ملي، لندن

Turner Joseph Mallord William The fighting Temeraire  تمرر جنگجو به آخرين لنگرگاهش کشيده مي شود تا از هم باز شو جي.ام.دبليو. ترنز

در مهم ترين بخش نقاشي، يعني کشتي جنگي قديمي، ترکيب بندي اثر غير عادي است، که در سمت چپ تصوير جا داده شده يعني جايي که بر شکوه و جلال اثر تاکيد مي شود و اکثر رنگهاي شبح گونه آن در گوشه اي از مثلثي قرار گرفته است که در دو گوشه ديگر آن آسمان آبي و همچنين مهي که به سوي آسودگي خيال پيش مي رود، قرار دارد. زيبايي قايق کهنه در کنتراست قوي و رنگهاي سياه و چرکين قايق با بخارهايي نمود پيدا مي کند که به سرعت از روي سطح درياچه بلند مي شود؛ "مثل بخار آب". در سال 2005 اين نقاشي به عنوان عالي ترين اثر هنري در گالري هنر بريتانيا انتخاب شد.

گشت شبانه
اثر: رامبرانت وان رين 1642
محل نگهداري: آمستردام، Rijksmuseum

rembrandt night watch  رامبرانت وان رين  گشت شبانه

از اين نقاشي به عنوان بهترين کار رامبراند نام برده شده است، چرا که اين اثر تمام الگوهاي نقاشي را شکسته تا حدي که تمام نقاشان چهره آن دوران از خلق اين اثر ابراز نگراني و ناراحتي کردند. اين نقاشي به تازگي به نمايش گذاشته شده و به عنوان يکي از بهترين آثار اروپاي شمالي به بازديدکنندگان ارائه مي شود.

خوک چران، بريتاني
اثر: پل گوگن 1888
محل نگهداري: موزه هنر شهر لس آنجلس

The Swineherd Brittany پل گوگن خوک چران، بريتاني

گوگن يکي از نقاشان پيشرو پست امپرسيونيست به شمار مي آيد. اين نقاشي رنگين نسبت به نقاشي هاي ديگر گوگن به سبک پخته خاص خودش فضاهاي رئال بيشتري دارد. "خوک چران" با کشاورز و خوکهايش و پس زمينه اي از خانه هاي کوچک روستايي و آسمان، از پيش زمينه اي متفاوت برخوردار است. رنگهاي قوي و تکه تکه يکي از سبکهاي خاص و متعلق به گوگن است.

دو خواهر (روي تراس)
اثر: پير آگوست رنوآر 1881
محل نگهداري: موسسه هنري شيکاگو

Pierre Auguste Renoir  دو خواهر  روي تراس پير آگوست رنوآر

تجليل از زيبايي بهار و پيمانهاي دوران جواني، در تابلوي دو خواهر (روي تراس) سبک تکنيکي و کمپوزيسيون درست، نمايش هنرمندانانه رنگهاي لرزان باطراوت به خوبي مشهود است. اکثر تصاوير نقاشي در اندازه واقعي قضايي سطحي را در جلوي تراس اشغال کرده اند؛ و در پشت آنها فضايي پرنشاط و پر از برگ مورد توجه قرار مي گيرد که به نحو بسيار شديدي روي فرمها و شکلهاي نقاشي شده فوکوس مي کند. صورت دو دختر به شدت بر اصول نقاشي جديد رنوآر تاکيد داشته و آن را آشکار مي کند و رنگ صورتها تحت تاثير سايه ها يا بازتابها قرار نگرفته است. رنگ چشمهاي دختر کوچک بسيار شفاف و واضح، به رنگ آبي ترانسپورانت و شفاف، ما را به تماشا کردن جهان با نگاهي تازه و از ديد چشماني بي گناه دعوت مي کند.

فرمهر بازدید : 81 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

یک پسر 12 ساله آمریکایی سفری را از تگزاس آغاز کرد تا ملاقات میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا، طرح لباسی را که برای وی آماده کرده را به میشل ارائه دهد و چندان دور از انتظار نیست که وی این طرح را بپذیرد.

گرند موور برنده بهترین طراحی در میان همکلاسی های خود در مدرسه محل سکونتش، در مسابقه ای که می تواند باعث شود میشل در مراسم جمع آوری کمک در ایالت یوتا لباس طراحی شده توسط گرند را بپوشد، پیروز شد.

گرند گفت: «در ابتدا کارم را با طراحی لباس دختران آغاز کردم و به اینجا رسیدم، در حال حاضر شبکه های نمایش لباس را تماشا می کنم. شاید زمانی که 21 ساله شدم در پاریس به عنوان خیاط لباس های زنانه مشغول به کار شوم.»

 پسر ۱۲ ساله، طراح لباس میشل اوباما! + عکس

روز گذشته گرند درخواست ملاقات با میشل اوباما را داشت البته نه در مورد مباحث سیاسی، بلکه برای صحبت در مورد لباسی که طراحی کرده بود.

طی ملاقات روز سه شنبه، میشل گفت که مایل به دیدن لباس طراحی شده از سوی گرند است و این امر می تواند یک گام دیگر برای این طراح 12 ساله باشد.

فرمهر بازدید : 56 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

با پایان یافتن امتحانات پایان ترم برخی استادان هنوز در مراحل تصحیح اوراق امتحانی هستند که در این میان به نامه هایی از دانشجویان خود برخورد می کنند که تنها طلب نمره 10 را دارند تا درس مورد نظر را پاس کنند.

تعطیلات تابستانه دانشگاهها با اتمام روزهای پرتنش پایان ترم آغاز شد اما هنوز هستند استادانی که در کش و قوس تصحیح اوراق امتحانی دانشجویانشان قرار دارند و در این میان با حاشیه هایی هم روبه رو می شوند.

برخی دانشجویان که یک ترم را با اندک زحمتی به اتمام می رسانند تا با امتحانات پایان ترم دست و پنجه نرم کنند، بیشتر اوقات با این امید در جلسه امتحان حاضر می شوند تا با نوشتن عریضه ای و با کمک گرفتن از کلماتی شاید عاطفی و تاثر برانگیز و حتی خودمانی برای گرفتن تنها یک نمره 10 دل استاد را به دست آورند.

 نامه‌های عاجزانه دانشجویان زیر برگه امتحان + عکس

زرنگ بازی نداریم!

محمدرضا فهمیزی - استاد رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با مهر با این برداشت که نامه نوشتن دانشجو برای استاد در هنگام برگزاری امتحانات پایان ترم به مسائل فرهنگی مربوط می شود و هر استاد یا معلمی که تدریس می کند با این حاشیه ها روبه رو است بر این باور است که این دانشجویان عریضه نویس تنها با زرنگ بازی می خواهند از یک درس نمره قبولی بیاورند.

وی می گوید تنها در یک صورت به دانشجویانش بر اساس این نامه ها حاضر است کمک کند و آن هم در شرایطی است که بداند دانشجویش بدون زرنگ بازی و میان بر زدن واقعاً مشکلی داشته و به دلیل این مشکل بدون آمادگی قبلی در جلسه امتحان شرکت کرده است.

این استاد دانشگاه که معمولاً این نامه ها را میان اوراق امتحانی دانشجویان می بیند در ارتباط با عمده ترین دلایل نامه نوشتن دانشجویان به تاثربرانگیزترین قسمت آن اشاره کرد و گفت: بیشتر آنها پای مسائل عاطفی را به میان می کشند و درست مثل متکدیان دروغین خیابانها که نامه می نویسند و می گویند مادر یا پدرش در بیمارستان است و احتیاج به کمک دارد، این دانشجویان هم برای گرفتن نمره به شیوه های مختلف نامه می نویسند.

 نامه‌های عاجزانه دانشجویان زیر برگه امتحان + عکس

نمونه ای از یک عریضه دانشجویی در برگه امتحانی

دانشجویان با به کار بردن تمام احساساتشان در نوشتن این جملات سعی می کنند به نوعی دل استادشان را به دست آورده و نمره ای دریافت کنند تا به قول خودشان از درسی راحت شوند که در طول ترم هم حتی یک خط از آن درس را مرور نکرده اند و چند ترم متوالی هم نمی توانند آن را پاس کنند.

اعتقاد یک استاد دست و دلباز

استادان در شیوه برخورد با این گونه نامه ها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته نخست آنهایی که حتی غلط املایی هم از این نامه دانشجویان می گیرند و توجهی به محتوای آن نمی کنند و دسته دوم استادانی که فقط در برخی شرایط خاص به این نامه ها ترتیب اثر می دهند.

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار مهر دست و دلبازی خود را نشان داد و گفت: من اگر شرایط دانشجو را واقعا نامساعد ببینم به این نامه ها توجه می کنم و کمک می کنم تا حداقل درس را پاس کند.

البته مهدی صادقی شاهدانی رئیس و استاد دانشگاه علوم اقتصادی در این زمینه می گوید سیستم آموزشی این دانشگاه به گونه ای طراحی شده که هیچ دانشجویی مجبور به نوشتن نامه نباشد و البته اگر استادان هم در این شرایط بخواهند به دانشجویان کمک کنند، برابر مقررات با آنان رفتار می شود.

دانشجویان چه می گویند

به گزارش مهر، سالهاست باب شده دانشجویان از این شیوه نمره گرفتن دست برنمی دارند و این ماجرا همچنان ادامه دارد. البته خودشان هم می دانند که استادان در 99 درصد مواقع نه تنها توجهی به این نامه ها ندارند بلکه شاید تنها با یک لبخند ساده یا تکان دادن سری از روی تاسف از کنار این نامه ها بی توجه بگذرند و تنها بر اساس پاسخهای سئوالات به دانشجویان نمره بدهند.

دانشجوی ترم 5 یک دانشکده غیرانتفاعی که مدعی است درس روش تحقیق را سه ترم است به خاطر استاد سخت گیرش نمی تواند پاس کند، اظهار گله مندی می کند که چرا استادان فکر می کنند دانشجو تنها باید بیاید دانشگاه و فقط درس بخواند. چرا استادان فکر می کنند زمان تحصیل نباید کار کرد و فقط درس خواند و حتی شرایط سخت ما را که مجبوریم کار کنیم درک نمی کنند.

وی افزود: در این مدت فقط یک بار مجبور شدم به استادم نامه بنویسم. اما حتماً بی اثر بوده که مجبورم در ترم آینده هم این درس را بگذرانم.

دانشجویی که نخستین سال تحصیلی دانشگاهی خود را در یکی از واحدهای دانشگاهی به اتمام رسانده می گوید هنوز به مرحله ای نرسیده که مجبور به نامه نوشتن در انتهای کاغذ سئوالات یا پاسخنامه باشد.

وی اضافه کرد: شاید در ترمهای بعدی که شاغل می شوم مجبور باشم این کار را انجام دهم!

 نامه‌های عاجزانه دانشجویان زیر برگه امتحان + عکس

تلاش یک دانشجو برای گرفتن نمره 10

در حالیکه بیشتر دانشجویان دلیل عمده این عریضه نویسی ها را اشتغال همراه با تحصیل می دانند، اساتید دانشگاه چندان به این موضوع اعتقادی ندارند و این موضوع را تنها یک بهانه می دانند.

دانشجو به نمره کمکی استاد نیاز ندارد

احمد جزایری استاد دروس سیاستگزاری و ارتباطات که معمولاً با گروه خاصی از دانشجویان شاغل سروکار دارد به موارد متفاوتی در این زمینه اشاره کرد.

وی تاکید کرد به علت شیوه خاصی که در یادگیری دانشجویان به کار می بندد اکثر دانشجویانش نیاز به نوشتن این نامه ها ندارند اما اگر هم موقعیتی پیش آمده که با چنین عریضه هایی روبه رو شود، کمکی نمی کند.

 نامه‌های عاجزانه دانشجویان زیر برگه امتحان + عکس

این استاد دانشگاه گفت: این دانشجویان پایین اوراق امتحانی یا هر قسمت از اوراق سوالات و جوابها را که سفید پیدا می کنند، نوشتن را از سر می گیرند و همیشه هم سعی می کنند نهایت زیبا نوشتن را به کار ببندند اما برای من بی تاثیر است و نمره ای اضافه نمی کنم.

به گزارش مهر، نامه نگاری دانشجویان برای استادان این روزها در برخی موارد در دبیرستانها هم شیوع پیدا کرده است. به راستی دلیل شیوع این التماسهای بی پاسخ چه می تواند باشد؟ تنبلی تحصیلی که بیماری مسری در میان دانشجویان است، اشتغال همزمان با تحصیل، ظهور پدیده "شب امتحانی"، افزایش مشکلات و دغدغه های دانشجویان نسبت به گذشته، مدرک گرایی و اعتقاد به این موضوع که تنها مدرک مهم است و یا از همه اینها مهمتر کاهش انگیزه برای کسب نمرات بالا پیشرفت یا موفقیت تحصیلی؟

فرمهر بازدید : 50 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

وقتی این دوقلوهای به هم چسبیده به دنیا آمدند کسی امیدی به زنده ماندنشان نداشت. ولی ابیگیل و بریتنی زنده ماندند و نه تنها با زنده ماندن خود پزشکان را متعجب کردند، بلکه به دو دختربچه دوست داشتنی و بعدها به دو نوجوان مانند میلیون ها نوجوان دیگر تبدیل شدند.

این دو دختر 22 ساله که از قسمت بالاتنه به هم چسبیده اند، سال ها خود را از هیاهوی رسانه ها دور نگه داشته و به همراه خانواده خود زندگی آرامی داشته اند. ولی به تازگی مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی را پذیرفته اند. ابیگیل و بریتنی در حال حاضر به دنبال یافتن یک شغل هستند و قصد دارند به همراه دوستانشان به دور اروپا سفر کنند.

جالب تر از همه هماهنگی و همکاری این دو در نواختن پیانو است. ابیگیل قسمت راست و بریتنی قسمت چپ پیانو را می نوازد.

این دو به ورزش های والیبال، دوچرخه سواری و شنا علاقمند هستند. همچنین با همکاری هم رانندگی می کنند و در 16 سالگی توانستند گواهینامه بگیرند!

مادر ابیگیل و بریتنی همیشه سعی کرده تا شخصیت این دو را به صورت مستقل از هم تربیت کند، یعنی اگر یکی از آنها اشتباهی بکند، مادر تنها خود او را سرزنش می کند و به خواهر او کاری نخواهد داشت!

مادر آنها می گوید "من همیشه سعی کرده ام آنها را به نحوی تربیت کنم که باور کنند دو شخصیت جدا از هم هستند. وقتی کودک بودند به آنها می گفتم در پاسخ به این سوال که آیا شما دو سر دارید بگویند نه ما هرکدام یک سر داریم. همین طور همیشه برای آنها دو صندلی رزور می کردیم، اگرچه تنها به یک صندلی احتیاج داشتند. کیک تولد آنها هم همیشه از هم جدا بود."

فرمهر بازدید : 43 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

تصویر یک همستر کوچک و دوست داشتنی که از داشتن دست و پا محروم است اخیرا در اینترنت منتشر شده و دل خیلی ها را شکسته است! این عکس ها جمعه شب در سایت imgur قرار گرفت و تا به حال 125500 بازدید داشته است.

کسی نمی داند که آیا این حیوان کوچک بدون دست و پا به دنیا آمده ، یا بعدا دست و پایش را از دست داده است.

فرمهر بازدید : 46 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

بچه ها علاقه زیادی به جمع کردن صدف حلزون دارند و این موجود بی صدا و بی آزار که آن را معمولا بزرگتر از یک سکه ندیده ایم تا چه حد می تواند بزرگ باشد.

یک نوع حلزون غول پیکر، البته در مقیاس حلزون ها وجود دارد که در افریقا یافت می شود این حلزون عجیب که به ببر حلزون ها معروف است جزو بزرگترین حلزوهای دنیاست و لاک آن تا عرض 18 سانتیمتر رشد می کند.

حلزون هایی که از لمس کردن شان وحشت می کنیم! + عکس

حلزون هایی که از لمس کردن شان وحشت می کنیم! + عکس

حلزون هایی که از لمس کردن شان وحشت می کنیم! + عکس

 

فرمهر بازدید : 65 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

خیلی از افراد می خواهند زندگی شان را تغییر درست و حسابی بدهند اما نمی دانند چطور باید این کار را انجام دهند. عده ای با تغییر سبک لباسشان یا تغییر چهره تنوع موقتی را وارد زندگی شان می کنند اما تمام این تغییرات سطحی آنطور که باید راضی شان نمی کند. اما ما یک ۷ روز استثنایی را برایتان برنامه ریزی کرده ایم که با انجام آن احساس بی نظیری را تجربه خواهید کرد. یک بار به امتحانش می ارزد.

قدم اول

فکر کنید و ببینید چه چیزهایی در زندگی تان وجود دارد که اضافی هستند و برای مدتی آنها را کنار گذاشته اید. مثلا یادداشت هایی که مدتی گوشه ای تلنبار شده و مرتبش نکرده اید، اتومبیل قدیمی که دیگر دوستش ندارید، شماره تلفن هایی که دیگر به کارتان نمی آید، لباس هایی که مدتی است آنها را نپوشیده اید و برای مدتی بی استفاده مانده است یا حتی دکمه ای را که دیگر قابل استفاده نیست از زندگی تان بیرون بیندازید. در این یک هفته استثنایی هر چیزی که به نظرتان دیگر قابلیت استفاده شدن را ندارد فهرست کنید. یادتان باشد هر چیزی در دنیا انرژی ای دارد و همه اسباب و لوازمی که بدون استفاده رهایش کرده اید، روی زندگی تان تاثیر منفی می گذارد و حتی ممکن است باعث کسالت تان شود. در این ۷روز استثنایی تا می توانید چیزهای اضافی را بیرون بیندازید و نتیجه شگفت انگیزش را با چشمان خود ببینید.

قدم دوم

۱۵ دقیقه در روز را در نظر بگیرید و در آن ساعت هیچ کاری انجام ندهید. در این ۱۵ دقیقه گوشی همراه، تلویزیون و ضبط صوت تان را خاموش کنید و به همین صورت خودتان را هم از انجام هرکاری حتی جزئی ترین کار معاف کنید. به همه آد م هایی که در اطراف تان هستند در مورد این ۱۵ دقیقه توضیح دهید تا در این فاصله تنهایتان بگذارد . در جایی راحت بنشینید و در آن لحظات به زندگی تان فکر کنید و رفتارهایتان را تجزیه و تحلیل کنید. این آرامش و سکوت به شما کمک می کند که راه زندگی تان را پیدا کنید. مطمئن باشید در این ۱۵ دقیقه جرقه انجام کارهای بزرگی در ذهنتان زده خواهد شد.

قدم سوم

شاید به نظرتان خیلی مهم نباشد اما دور ماندن از رادیو و تلویزیون در این یک هفته راه خلاقیت را سوی شما باز خواهد کرد. بیشتر اوقات در معرض رادیو و تلویزیون قرار گرفتن، شما را از فکر کردن به صورت مستقل دور می کند و برای همین در این یک هفته استثنایی صبر کنید تا می توانید از آنها دور باشید و به صورت مستقل فکر کنید تا خلاقیت شگفت انگیزی را در زندگی تان تجربه کنید.

قدم چهارم

در این ۷ روز بیشتر از همیشه مراقب بدنتان باشید و سعی کنید در هر روز یک کار مثبت برای جسمتان انجام دهید. مثلا یک پیاده روی لذت بخش در کوهستان، ورزش، خوردن غذاهای سالم و پرانرژی نمونه ای از این کارهاست. تعجب نکنید اما تا می توانید در این یک هفته به دیگران «نه» بگویید. البته این به آن معنی نیست که دیگران را از خودتان برنجانید بلکه خودتان را به دیگران اولویت دهید و هر کاری که باعث لذت و شادی تان می شود را به انجام کارهای دیگر ترجیح دهید. در این مسیر اگر تا مرز خودخواهی هم پیش رفتید عیبی ندارد زیرا باید در این یک هفته تا می توانید به خودتان توجه کنید.

قدم پنجم

با افرادی که مدت هاست خبری از آنها ندارید و به آنها علاقه مند هستید دوباره ارتباط برقرار کنید و وقت تان را با کسانی که واقعا شادتان می کند، بگذرانید. در ارتباط با دیگران سعی کنید روی نحوه واکنش هایتان بیشتر توجه کنید. مثلا اگر ناراحت هستید و از دست کسی عصبانی شده اید روی تغییرات فیزیکی بدنتان بیشتر دقت کنید. به ضربان قلبتان و ضرباهنگ صدای تان هنگام عصبانیت دقت کنید، زیرا با تماشا کردن واکنش هایتان می توانید آگاهانه تر احساسات خود را کنترل کنید.

قدم ششم

از خودتان بپرسید: « اگر هیچ محدودیتی برای آرزوها وجود نداشت، دنبال چه چیزی بودید؟ »، « اگر قرار بود طرح زندگی تان به دست خودتان برنامه ریزی می شد، چطور طراحی اش می کردید » و بعد کنار هر کدام از این جواب ها را با تصاویر رنگی و جملات مثبت پر کنید و آنها را در جایی قرار دهید که در این ۷ روز مقابل چشمتان باشد. تنها در پایان این ۷ روز استثنایی می توانید تاثیر شگفت انگیز این ۶ قدم را از نزدیک لمس کنید.

 

فرمهر بازدید : 62 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

بزرگراه اسرار آمیز به طول 800 مایل که تا کنون 43 زن طی 30 سال در آن مفقود شده اند خبر ساز شد.

این بزرگراه در کانادا قرار دارد که به قتلگاه زنان و بزرگراه اشک معروف شده است. طی 30 سال در این بزرگراه حدود 50 زن ناپدید شده اند که به نظر میرسد چیزی شبیه یک قتل زنجیره ای باشد.

تازه ترین زن مفقود شده در این بزرگراه " مدیسن اسکات" 20 ساله است که در تاریخ 28 می سال گذشته ناپدید شد و تا کنون تلاش های پلیس برای یافتن وی بی ثمر بوده است. خانواده او برای یافتن و یا حتی خبری از او مبلغ 100 هزار دلار مژدگانی در نظر گرفته اند.

ناپدید شدن این خانم 20 ساله موجی از وحشت در این منطقه برپا کرده استو همه به دنبال یافتن پاسخی جهت سوالات پیرامون مفقودی وی هستند.

جاده ای که هر زنی از آن به تنهایی عبور کند، کشته می شود!! + عکس زنان کشته شده

جاده ای که هر زنی از آن به تنهایی عبور کند، کشته می شود!! + عکس زنان کشته شده

جاده ای که هر زنی از آن به تنهایی عبور کند، کشته می شود!! + عکس زنان کشته شده

فرمهر بازدید : 51 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (0)

لحظه ی دیدار نزدیک است

باز من دیوانه ام مستم

باز میلرزد دلم دستم

باز گویی در جهان دیگری هستم

باز می لرزد دلم دستم

های نخراشی بغفلت گونه ام را تیغ

های نپریشی صفای زلفکم را دست

وآبرویم را نریزی دل

ای نخورده مست 

لحظه ی دیداز نزدیک است..

 

مهدی اخوان ثالث

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما این سایت چطوره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 245
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 2,510
  • بازدید کلی : 17,283
  • کدهای اختصاصی